Åter hemma.

Japp, nu är jag hemma igen. Tänkte uppdatera mer under resans gång men vi hade ej tillgång till dator i Barcelona.
Ni som troget tältat utanför bloggen kan nu plocka ihop spritköket och sovsäckarna och ta del av en liten resebeskrivning och några små bilder.

Den 17e åkte vi. Vi innebär alltså min kära vän Adam och mig själv. Kvällen innan var jag ju som jag skrev på Kentkonsert och sedan gjorde jag allt jag kunde för att hålla mig vaken tills klockan fyra då det var dags att vandra ner till busstationen och möta Adam. Två trötta och mycket fnissiga polare påbörjade nu resan (jag tror vi fnissade all vår vakna tid under den sammanlagt typ 14 timmar långa resan till Madrid).
Bussresan gick bra, men vi var ändå oroliga att våra väskor (vi hade en varsin jätteryggsäck som handbagage för att slippa checka in fler väskor) skulle vara för stora. Dessutom skulle vi bara ha 20 minuter på oss att checka in oss själva, innan disken stängde. Men det var inga problem alls. Vid passkontrollen gick det fint också, förutom att när jag gått igenom och dörren stängts bakom mig hörde jag någon ropa på mig lite besvärat- det var passkontrollanten som insåg att jag visst höll på att komma till London, så hon fick låsa upp till mig så jag fick komma tillbaka till Adam så vi kunde bege oss iväg till vår riktiga gate istället...

På flyget fick jag årets jävla migrän, halva huvet var helt bedövat och jag satt bara och skakade av smärta och mina tänder på ena sidan hade jag helt tappat känseln i, men sedan somnade jag och vaknade inte förrän landningen, när vi slog i marken och jag i min halvslumrande värld trodde att vi störtade^^

Sedan tog vi flygbussen till Barcelona, och efter några timmar där tog vi tåget i fem timmar till Madrid.
Vidare tog vi metron till Puerta del sol, där vi checkade in på vandrarhemmet som var mycket trevligt. Sen gick vi och laddade upp med massa mat och öl. Somnade rätt bra på ölen sedan.

Dagen efter var det promenad och upptäcktsfärd som stod på schemat, emellan alla kaffe- och fika pauser såklart. Meningen:  "-una Cafe con leche, por favor" användes flitigt under hela resans gång. Vi besökte park retiro som var en MEGAstor park, och Prado museet såg vi utsidan av. Sen blev det ännu mer mat och öl och vin.

Dagen efter var vi på stan typ hela dagen och kollade läget och shoppade. Det var rätt regnigt och grått under hela Madridvistelsen. På kvällen åkte vi till en trevlig spansk familj och blev bjuden på gott vin och god spansk mat och en hel del kulturkrockar: jag svensk och korrekt sträckte fram handen och ville hälsa och blev alldeles förskräckt när de villa pussa på mig...

Onsdagen var vi på Reina Sofia museet och vandrade i stort sett hela dagen, tills klockan tio, då vårt nattåg avgick mot Barcelona. Det var sittkupe' med åtta platser, som tur var var vi bara fyra att samsas om utrymmet de nio timmarna som resan pågick.

I Barcelona möttes vi av strålande sol! Vi gick till kontoret där vi skulle checka in, men trodde vi hade kommit fel då vi kom till en öde gränd och porten där kontoret skulle ligga hade inte ens en skylt. Så vi gick och tog en kaffe i solen på la Ramla i väntan på att de kankse skulle öppna kontoret..
Vid tio lyckades vi checka in och efter tio minuters promenad från la Rambla genom några mysiga trånga gränder och gator kom vi till vandrarhemmet, som var ungefär som en studentkorridor, med gemensamt kök och badrum och eget rum. Dock var det trappor hela vägen upp till översta våningen vi bodde på, men man vande sig rätt snabbt.
Rummet var inte städat och bäddat från föregående gäster så i väntan på det så duschade vi och fixade oss innan vi drog ut på upptäcktsfärd på stan. Gick till den stora marknaden och runt lite på stan. Gick ner till hamnen och låg i solen en stund, kändes ovanligt med 19 grader i februari, men så jävla lovely!

Fortsatte så resterande dagar, åt gott, drack gott, åt massa god frukt och juicer från marknaden, njöt av folket och storstaden och shoppingen. Sangria var inte så gott, men tapas däremot! Och ööööl. Och choklad. Det bästa var att vi kunde laga egen mat, vilket vi inte kunde göra i Madrid.

Näst sista kvällen, torsdag, laddade vi med kaffe och god mat och mängder med öl och andra alkoholhaltiga drycker. Vid tvåtiden tyckte vi det var en bra ide' att gå ut, och efter intensivt sökande efter toalett hamnade vi på en sportbar och tog varsin öl innan stängningsdags. Därefter gick vi till en klubb vi tidigare utsett som kvällens destination. En fri drink ingick i inträdet så vi tog den (Malibu och ananasjuice) innan vi hittade dansgolvet;) Sen dansade vi massor, riktigt sjysst klubb och coola människor. Vid halv sex orkade inte Anna längre så vi drog oss hemåt.

Dagen efter slöade vi på morgonen och gick på stan hela dagen och shoppade det vi ville ha med oss hem, ett halsband, en tröja och lite vin för min del. Samt en vodkaöl jag tänkte ge till brorsan..

Sista kvällen avslutade vi med IMAX- bio. Dubbelföreställning, först en vanlig film om alperna, på 600 kvadratmeters skärm, andra filmen var en 3D film som hette Deep sea och handlade om massa djur och fiskar på havets botten. Sedan tog vi en öl och lite tapas för våra sista slantar innan vi tog oss hem för att sova några timmar.
Fick gå upp halv sex för att komma med bussen till flygplatsen, flyget gick vi tio och strax efter ett var vi hemma på välkända marker igen, med välkomskommite' bestående av mamma och pappa.

Ja det var hela resan i KORTHET. Vi hade sjukt skoj, tog massa bilder, flippade ut och garvade hur mycket som helst. Som t.ex när Adam fick heta OLLUM på Starbucks, eller Ara... Well, roligare om man var där;D
Men vill ni veta små roliga saker får ni fråga istället, jag lägger upp lite bilder här iallalfall. Gör de som miniatyrer så det är bara att klicka och förstora dem.

Det var allt för nu, håll tillgodo och må väl.

¡Madrid!

Nu ar vi alltsa i Madrid. Hitills har vi haft javligt skoj och hunnit se endel och tagit massa bilder.  Just nu ar vi  sjukt trotta och vilar pa vandrarhemmet.  Lite shopping framat kvallen och lite brevskrivning vantar. Kanske nan ol eller tva senare. Tankte mest saga att jag lever. Om nagon fatt for sig att undra:)

¡Hasta mañana!

Men älskling vi ska alla en gång dö...

Japp, Kent avslutade med den låten och Anna var mycket nöjd och glad... Nu är hon även döv också.

Konserten var härlig, förutom att jag hamnade bredvid en fjortis som verkade tycka att hon var coolast i världen och härligt lössläppt som dansade med alla kroppsdelar samtidigt och hennes pojkvän som precis börjat få skäggväxt som han verkade vilja stoltsera med. Fula var dem iallafall:P
Bakom mig stod det några jäkligt högljudda göteborgare och bredvid mig på andra sidan var det en tjej som slog mig i skallen HELA tiden och slutligen:framför mig ett helt gäng flaggstänger...Men ANNARS var det underbart...;)
En sak saknades dock- någon att dela det hela med.

Nu sitter jag och fortsätter och lyssnar... Underbart... Typ 40 minuter kvar innan bussen går till Skavsta och jag har bara börjat packat litegrann. nä skoja bara det är klart. För att inte dö så har jag "lagat" lite mat- gurka, fiskbullar, pizzasallad och energidryck. Det märks att jag är utbildad kock...eller inte.. Well, jag har ju bestämt mig för att inte sova nu, utan vill sova på buss, flyg och tåg istället.. Så jag ska hålla mig sysselsatt inatt. Adam och jag har pratat ett antal gånger idag om packning resa, biljetter o.s.v men nu får det vara bra tyckte vi..Hehe. Ska bli kul det här!! Imorgon kväll vid den här tiden ligger jag nog och sover i Madrid... So long, suckers!

Nu är det snart dags.

Som alltid får jag resfeber såhär några dagar innan och undrar varför i helvete jag måste åka iväg... Sedan går det i vågor, för att nå antiklimax några timmar innan jag ska åka, då jag äntligen börjar packa min väska.

Men bara jag sitter på planet är det lugnt. Då brukar jag sova tills vi är framme och sen är jag på topp, låter mig fyllas av nya intryck och tjusningen med att inte veta vad som kommer att hända väl på plats.

Idag fick jag vårkänslor av det fina vädret när jag promenerade till skolan. Äntligen är jag frisk och kan gå ut och gå och motionera. -7 kilo sen fjärde januari ( inklusive 2,5 veckors avbrott).

I förrgår hade jag förresten 27 unika besökare, kul. Men bara då...  Kul att någon hittar hit ibland iallafall.

Gatuartister från Barcelona, finns otroligt många sådana, ängeln gav publiken slängkyssar när hon fick pengar...

Ovan, kille med skelett och gröna gubben:D Ska bli kul att komma iväg!
Det var djävulskt svårt att flytta runt bilderna så att det blir mellanrum. Om någon har någon ide' om hur man gör så berätta gärna det för mig, för såhär fult kan jag ju inte fortsätta att ha det:)

Annas dag.

Jag har shoppat loss idag. Pappa ringde imorse när jag var mitt uppe i städartagen och ville bjuda på lunch på stan, supertrevligt och så fick jag bidrag till resan. De pengarna hann jag knappt få innan jag blåste de på två par byxor, ett par skor, hörlurar till mp3n, en tröja och en sjal.

Annars har dagen vart lugn, jag och mamma och katterna hade råttjakt, men den både hoppade och sprang ifrån oss skrikandes, haha.

Här är lite blandade bilder på katter, mig, mat, tele och kläder, mest för att jag ej har så mycket att skriva.

Min äldsta tele, min föredetta och min nya!

Mat!

Alla tre knasiga kissar.

Mina nya skor!!!
min tröja, som inte alls syns så bra, svårt att ta kort på sig själv...

och slutligen, Jag själv...Ät vitaminer det är bra. Annars äter jag dig.

Ha en trevlig fredagskväll.

Hon skriver! Otroligt!

Nu är det på gång! Idag bokade jag boende i Barcelona och häromdagen fixade Adam till Madrid. Så nu är allt sådan klart. Biljetter, pass och boende, klart!

Såhär kommer resan se ut: Söndag supertidigt på morgonen( 17:e) flyger vi från Skavsta till Barcelona (Girona), sedan tar vi oss till någon tågstation i Barcelona, hitta rätt tåg, som går klockan 15. Sedan åker vi tåg resten av dagen till Madrid, där vi ska bo på Gay hostel, Puerta del sol... Hahaha! Det var Adam som bokade, så han får stå för det också. På bilderna på hemsidan till vandarhemmet/hotellet så är det några, förmodligen gaykillar i fula badfillsingar som står och spänner sig. Iiiuuuh! Men vi har eget rum och egen toa, haha!
Där ska vi sova i tre dagar, sedan på onsdagkväll, natten till torsdag åker vi nattåg till Barcelona igen, denna gången lite billigare, plus att vi slipper en hotellkostnad den natten! Jodå, vi kan vara ekonomiska om vi vill.
I barcelona sover vi tre nätter och sen åker vi hem, förhoppningsvis mycket klokare och erfarnare än när vi åkte..Eller nåt.

Nu måste jag snart ner till Fräcka Fröken, för jag tror jag tappat mitt handsfree till mobilen där, det var iallafall där jag sist använde det, och jag får panik utan. Kan varken lyssna på radio eller mp3:n. Fuck.

Idag gjorde jag och Vivi en pinsam sak...Vi körde Eurytmi! Hon behövde plugga upp det, men kunde inte eurytmialfabetet så vi stod där och viftade med armarna och läste dikter, det var rätt skoj ändå.. -Nej Vivi, inte sådär..Gör V!!! V- som i VVVVVVååågor!Såja!Och sen N-Som i Nudda...Haha! Ingen som inte är  Waldorfare som fattar detta. Sedan kom Maria också och hjälpte till...

Inget mer att säga, verkar bli typ uppdatering en gång i veckan, men jag LOVAR, det ska bli oftare, det är skoj att skriva, och skoj att några läser, även fast jag inte har någon aning om vem, förutom Sandra:D

Godnattpuss

Om pass, plågor och plugg.

Det har varit mycket nu på sistone.

Skola, polis, besked, insikter, planer och planerande.

Varken tänker, eller orkar berätta allt som hänt, tänkte mest visa lite livstecken här på bloggen.
För vem vet, det kanske är någon som läser ändå...

Idag var jag på polisstationen, blandannat för att hämta ut mitt nya pass. Jösses vad jag höll på att börja grina när jag såg mitt ansikte på passfotot, men när första chocken släppt höll jag på att skratta så jag fick ont i magen. Ojojoj vilken dålig bild, haha! Visade mamma den när jag kom hem, hon fick också nästan kramp av sitt skrattanfall. Det var det värsta jag sett! Det enda jag kan trösta mig med att jag inte alls ser ut som på passet. Det var inte bara en dålig hårdag, det var en dålig ALLT- dag. Men om bara fem år får jag ju göra ett nytt...

Nog om det. Fick tillbaks ett arbete idag som jag varit superslarvig med och måste komplettera, det tog lite musten ur min studielust, så istället för att göra klart ett annat arbete, struntade jag i allt istället. Men eftersom jag passande nog är sjuk och inte kan gå på den där festen jag skulle gå på, så har jag ju massa rolig kvalitetstid över till läxorna imorgon.