Nytt liv?

Jag har lyckats starta det här året jäkligt bra måste jag säga. Har varit ute och gått minst en timme varje dag, slutat med godis och sådant och redan tappat 2 kilo. Skolan började igår, och för första gången någonsin efter ett lov hade jag ingen som helst ångest över det. Så det bara flyter på så fint...Bara vissa saker som saknas...

Igår höll jag på att skratta ihjäl mig. I söndags var jag ute på en promenad i parken och lyssnade samtidigt på Radio, på ett program som heter P3 star. De hade någon slags Rebustävling där de spelade sju låtar och bytte ut ett ord i varje låt med ett ljud. Dessa ord bildade en mening. Mailade man in rätt svar hade man chans att vinna en T- shirt. Så jag mailade in och tänkte vad fan, försöka kan man ju. Så igår ringde telefonen när jag gick i värsta bullriga eftermiddagstrafiken, anfådd i en uppförsbacke, Dolt Nummer dessutom, gillar inte att svara då, men jag tänkte att jag fick sluta tönta mig och svara. Så jag svarade och nån stackare undrade vad jag pysslade med för jag lyckades inte höra vad han sa. Men sen efter lite pinsamt prasslande och desperata försök att få fart på telefonens volym ordentligt så kunde vi höra varandra. Då ringde han från P3 star och sa att jag vunnit tröjan. Samtidigt frågade han massa frågor och sånt. Så på Söndag kanske min afådda röst kommer i P3Star. Jag skrattade hela vägen hem. Men iallafalll kul att vinna något. Och det påvisar ju faktiskt om man aldrig vågar satsa, eller göra minsta ansträning kan man aldrig vinna något, vad det än handlar om. Saker kommer inte bara till en. Nu hadlar dessa förvisso om en liten T-Shirt, men iallfall, är det inte så, Våga så har du chasen att Vinna.

Nu ska jag snart till skolan, men först ska jag skriva en jättesnygg och flashig Säljes-lapp till mina gamla kursböcker. Med stor och lättläst text och någon bild, så folk ser MIN. Det finns ungefär tusen små handskrivna kluddriga lappar på anslagstavlan på skolan, men min ska glänsa. Perfekt nu när nykomlingarna har börjat.


image4
Börjar bli bra på att laga mat också, har alltid varit urusel på det innan, om man inte räknar med korv och makaroner som jag var fulländad proffs på, men nu är jag mer utvecklad och tycker det är småkul faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hejja min Anna. Vad bäst du är!! Då kan du ju ha på dig din fina t-shirt på festen tycker jag. *skrattar* Maten ser god ut. Det är bara att bjuda över mig. :-D

2008-01-11 @ 00:52:31
URL: http://sandraiam.blogg.se
Postat av: Alvh

Hehe visst är jag;) Slå på Radion på Söndag och se om du hör mig;)

Javisst jag kan gärna bjuda på mat någon dag:D

2008-01-11 @ 18:42:54
URL: http://alvh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0