Farmor, mormor, katt.

Idag fyller min kära gamla farmor 94 år. Så liten och skröpplig. Men vi åker inte dit och firar idag. Pappa är i Ryssland och resten av familjen har väl sitt att sköta. Hon känner ju inte igen oss... Men sist log hon när hon såg mig och sade att hon kände igen mig, men visste inte riktigt vartifrån. Innan vi skulle gå så sade hon med svag stämma "Undomens vår skall man aldrig glömma..." Det var så fint sagt. Jag ska alltid minnas det.

Min kära mormor som gick bort för två år sedan skulle fyllt 97 idag också. Vila i frid mormor.

Idag när jag kom hem så grät mamma och sade att om vi inte fixar fram pengar till en operation på katten (Boss) så måste vi avliva honom. han är så fin och en enorm personlighet. Vi var ledsna båda två, sedan kom en räddande ängel och erbjöd sig hjälpa oss med de pengarna. Tack, vi är extremt tacksamma för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0