Redogörelse för Valborg och första Maj.

Nu har baksmällan lagt sig. Nejdå, det gjorde den redan i Fredags eller så. Helt otroligt lång baksmälla, men vi festade på bra i onsdags.

Så den här bloggen var alltså tänkt att redogöra lite för Valborg och första Maj, min födelsedag. Jag är lite sen, men jag fick bilderna först idag.

Resan till Örebro och Frövi gick fint, nästan inget folk alls på bussen så jag satt och myste nästan längst bak. Sedan kom Katta, Sanja och Tommy och mötte upp mig på tågstationen och så åkte vi för att handla lite på systemet, Lidl och Intersport eller vad det var.
Lite förfest och sminkning och allt sånt hos Katta och Tommy, och sedan förfest igen hos en Kattas ex Jocke. Där var det lite trevligt folk, lite cider, musik, gamla vanliga. Sen gick vi och kollade på fyrverkerierna och majbrasan. Sanja hängde hela tiden vid min sida för hon hade svårt att gå på sina högklackade. Jag gammal som jag är hade förutsett att vi kanske skulle vara utomhus och gå lite, så det blev de plattaste och skönaste skorna jag kunde hitta.

Sedan gick vi till nån kille som hade fest. Och OJ, jag har aldrig varit på en sån fest innan om jag ska vara ärlig. stadsbarn som jag är. En villanågra mil utanför en större stad, hela samhällets ungdomar, fulla, glada och skråliga. jag fick lite Fucking Åmål känsla över det hela.
image69



Vid två drog vi hemåt, och påvägen hann jag prata med en hel del trevliga människor som ajg inte minns namnet på, minns bara Danne typ. Trevligt iallafall, sedan var det meningen att vi skulle hem och sova, men det var tydligen efterfest som jag och Sanja hakade på. Min äkta make... (Internt). Där drack vi öl och Mintu.
Helt plötslgit var klockan runt halv sju, och jag fick lite ågren för min buss gick hem klockan nio. Men lite sömn fick jag och fyra timmar senare landade jag i Norrköping igen.

har aldrig varit direkt bakis på min födelsedag, men mina systrar tyckte det var asroligt och retades. Berättade anekdoter från när jag var liten, som t.ex jag låg och hulkade i sängen och mamma frågade mig: Varför gråter du Anna? Varpå jag svarar: Jag gråter inte, jag FISER!!!...Wtf?

Men men, fick en del bra saker, Hårfön(Tack brorsan), svart  nagellack, kubbspel, webbkamera, kudde, tandläkarbesök betalat..., örhängen och biljett till Ulf Lundell konserten i Norrköping i Oktober.


Bästa Valborgen och trevlig födelsedag, Anna är nöjd.

Ett extra superdupertack till Adam (Öjsa, Knapis, Ollum...Vilket du vill.) som samlade ihop sin klass och sjöng jag må hon leva i olika stämmor till mig  oh hurrade via telefon, det gjorde mig överlycklig!

Nu har nya veckan börjat och idag var jag hos tandläkaren och borrade, UTAN bedövning. Modigare människa får man leta efter.

Ha en underbar fortsatt vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0