Myrans äventyr, forts.

Myran kryper över fältet
myran blir förbannad och svär
han har krockat med det gröna tältet
finner sedan ett gammalt bär
bäret smakar skit
han kastar det sedan med flit
in i tältet

Det där var alltså version två av myrans äventyr.

Igår i skolan hade vi en liten övning. Vi delades in i par. Sedan fick ena personen i varje par följa med läraren ut i korridoren och få instruktioner. Sedan fick vi andra sitta kvar och fick instruktionen att vi skulle komma på något roligt som hänt oss, eller något som vi tyckte var viktigt eller roligt att berätta om. Som vi sedan skulle berätta för sin partner när denne kom tillbaka. Jag kände inte tjejen jag jobbade med, och redan där var det lite svårt att berätta något jag tyckte var kul, men jag började och hon satt helt ointresserat och lekte lite med håret, tittade mig inte i ögonen och verkade inte alls bry sig ett skit om vad jag sa. Jag visste inte om jag skulle fortsätta eller inte så det blev en hackig snabbversion av berättelsen. Sedan tittade jag mig om och alla andra hade samma besvär. Läraren ville alltså visa oss hur viktigt det faktiskt är att lyssna. Alltid lyssna. För just den gången man vill berätta en sak, kanske är den enda gågen man vill eller orkar berätta, sen kanske det är kört. Så tänk på det att lyssna lite mer på andra människor. Det var hemskt att sitta och "prata" med en främmande person som inte brydde sig ett skit, och satt och tittade på klockan och så vidare.

Idag ska jag plugga och kasnke gå en promenad. Tog en liten promenad "imorse", det vill säga när jag lyckats kräla mig upp ur sängen vid klockan halv ett... Sedan satte jag mig på en bänk i solen med härlig musik i öronen och en bra bok i handen. Välkommen VÅR!
image48
Suddig jag vet, men den tillhör faktiskt dikten;)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Den andra versionen var bra men den första är fasen kortfilmsmaterial. Själv sitter jag m ryggont o är glad över min nya dörr (som du kommer få se imorgon) o ska nu packa ihop mig för att komma försent till skolan.

2008-03-06 @ 11:45:14
URL: http://sandraiam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0