Vård och omsorg.

Jag måste bara säga att det är livsfarligt att gå till bollen, det finns mycket läskigt folk däruppe...Men väl där blir man alltid väldigt väl omhändertagen av ett yrväder till hund och en söt matte. Vin och TP är ingen slående kombination, men rätt skoj. Kankse skulle vi kört på barnfrågorna mot slutet, jag vet inte ens om vi vet vem som vann, jag tror Sandra vann. Det blev nog för mycket vin någonstans, när jag blev sjukt imponerad av hur Sandra kunde veta vilket kort hon skulle ta upp INNAN jag slagit tärningen..Hehe. Kvällens citat var nog Sandras: "Pillar du i den sista lilla tårtbiten i mitt hål"...

Tog mig upp ur sängen vid tvåtiden,städade lite och tog sedan en fika med Hanna. Det var supertrevligt. Inser att jag inte kan göra något på mitt arbete, måste läsa boken först, annars fattar jag ingenting. Jag ska återge en beskrivning av humanistisk värdegrund/naturvetenskaplig värdegrund, hälsa, vård, omvårdnad, omvårdnadsvetenskap/teorier, naturlig omvårdnad/ yrkesmässig omvårdnad, domän/ konsensusbegreppen, omsorg, social omsorg, sociala omsorgens fyra ben, vägledande principer samt sociala omsorgens målgrupper. m.m Jag vet ärligt talat inte vad hälften är förnågot...

Imorgon ska jag släpa mig upp till badhuset och ha en heldag med min systerdotter där, jag kommer vara död! Men en viss Anna ska bara gå i skolan måndag och tisdag, två lektioner sammanlagt i nästa vecka, så visst kan jag ta ut mig lite;)

Ha en fin lördag.

Kommentarer
Postat av: Sandra

*skrattar så jag hickar* Den kommentaren blir bara så fel när den är tagen ur sitt sammanhang.

2008-01-13 @ 00:56:50
URL: http://sandraiam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0