Valborg och första Maj.

Valborg har alltid varit speciellt för mig, mest när jag var liten. Farmor brukade alltid komma på middag på valborgskvällen och sedan gick vi alla upp till folkparken för att se fyrverkerier, höra första maj-talet och se på majbrasan. Pappa köpte alltid en ballong till mig, och trots att jag passerar tjugo så håller den traditionen i sig. När jag var liten var det alltid en pappegoja-ballong som var favoriten, sedan kom Turtles och det var ju jättehäftigt! Några år blev det en svan, vilket jag inte vet varför, men de senaste åren har det alltid varit en snurresprättballong. sedan, första Maj fyller ju lilla jag år, så valborg har alltid blivit en kombination till min födelsedag.

Just nu sitter jag och klurar på vad man kan hitta på, men Katta ville jag skulle komma till Örebro så det lutar åt det.

vad gör alla andra Valborg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0