Helgen och jag vill bort.

Lördagskvällens överraskningsfest för Erik på Vattentornet blev lyckad. Jag och Hanna tog Erik på en promenad, med ögonbindel på Erik, och en hel massa snurr förstås så han skulle villa bort sig. Jag tror vi gjorde ett ganska bra jobb för han hade ingen aning om var vi var. Det var inte många som kommit då Erik gjorde sin entre'. Men det droppade in folk titt som tätt hela kvällen, både gamla ansikten och lite nyare fräscha sådana. Lekar, öl och chips och trevliga samtal avlöste varandra tills det var dags att gå hem. Jag fick sällskap av kvällens huvudperson hem och han, snäll som han är bjöd på omelett mitt i natten, det var nog det mest hälsosamma fyllekäk jag ätit. Gott var det.

Dock att tänka på när man besöker vattentornet, är som Sandra också nämnde, det går inte alls att dricka öl i samma gamla takt och mängd man är van vid, då många av de ölen man dricker där är av aningens högre procenthalt än en vanlig stark.

Nöjd med helgen är jag iallafall. Idag var jag uppe vid halv åtta och stack iväg och intervjuade syrran för ett skolarbete. Jag har hunnit plugga och laga bra mat hela två gånger. Way to go Anna!

Satt och tänkte nyss. Och jag tänker det här alltmer ofta. Den här stan är verkligen inte vad den var, och det känns som den sakta men säkert kväver en. Tur man har kompisarna. Men en vacker dag flyttar jag iallafall. Norrköping kommer jag alltid återvända till, men let's face it, nu har jag bott här i tjugo år, det får vara bra för ett tag.

Vill också passa på att önska Erik lycka till på resan!!! Gör nu allt som vi skulle göra och lite till, så vet vi att du kommer ha roligt, glöm bara inte att uppdatera oss om vad som händer och sker... Vi har dina växter som gisslan;)

Kommentarer
Postat av: Erik

Tack för en kanonhelg, till att börja med. :D Var mycket trevligt med både festande och sällskap till fyllekäket. ^^

Ang. Norrköping. Jag tror att det är en sådan stad man växer ur efter ett tag. De flesta jag pratar med håller med om att det är en "trevlig" stad, men det slutar liksom där efter ett tag. Det finns inte så mycket att göra om man inte ska vara full med studenterna...

Vartåt mitt liv och flytt barkar hän vette gudarna, men jag läre inte bli kvar här för evigt. Vi kan ju dock hoppas på att vi hamnar inom pendelavstånd från
varandra i vart fall, för så bra kompisgäng som vi har nu är rätt sällsynt. :)

Trodde aldrig jag skulle skriva detta men tack för gisslantagandet! ;D Vattna hellre för lite än för mycket. :)

kram

2008-04-07 @ 20:38:09
Postat av: Sandra

Jag tycker ju att folk kan stanna i 1.5 år till. Kom inte hit med intentionen att stanna längre än nödvändigt och vill inte bli kvar här ensam heller :S

2008-04-07 @ 22:46:58
URL: http://sandraiam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0