Hjärt och lungräddning.

Idag stod HLR på shemat. Klockan nio  hade ett tiotal glada elever infunnit sig Bankok-salen med Barbro.
 Alla hade namn som började på A-J. Vi fick öva på varandra att kolla MAP Medvetande Andning och Puls. Han jag gjorde med fnissade hela tiden. Men jag kunde minsann spela medvetslös. Men jag var nog lite för hjälpsam när han skulla vända runt mig så jag låg i stabilt sidoläge. Tror inte att en medvetslös Anna hade varit lika hjälpsam.Å andra sidan så hade jag bara behövt peta på Renato för han lade sig tillrätta nästan av sig själv...
Det hela var skoj. Undrar om man skulle göra rätt om man hamnade i en sån situation...?

Beställde en speciell bok igår, är grymt nyfiken på den. Hoppas den kommer snart.

Jag har även ett litet projekt på gång hör av mig mera om det om jag lyckas.

För att lägga till från gårdagens blogg: Jag träffa den gamla bekanta på stan sen. Där hon jobbar. Har aldrig hänt innan.Jag tolkade det hela som att det var meningen och skrev ett julkort till henne.

klartslut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0